Om oss

Plutti Plott Familiebarnehage ligger i 1. etg i et bolighus, skjermet fra veien og med kort vei til turmuligheter i skogen og kollektivtrafikk som kan ta oss med på̊ andre eventyr.

Leke arealet innendørs er fordelt på̊ to rom. Et for rolige aktiviteter som bøker, klosser, biler, putte bokser, kreative aktiviteter, puslespill osv., og et rom for et litt høyere aktivitetsnivå̊, der har vi hoppe madrass, baller, store geometriske puter til bygging av hinderløype og fort, samt mulighet for diskotek med musikk og lys.

I vår store flate hage er det god plass til lek og kreativitet. Her dyrker, plukker og spiser vi også̊ noen grønnsaker, frukt og bær, jorden lager vi selv på̊ baksiden av huset der vi har hage kompost og binge for kompostering av matavfall. Når vi er ute kan vi også stelle og mate våre to kaniner og de kan hoppe fritt rundt sammen med oss.

Vårt personale består av 4 faste voksne.

Vi som jobber i Plutti Plott har tro på at for å gi små̊ kropper og hjerner best mulig forutsetning til god vekst og utvikling, trenger de variert og riktig næring og et bredt erfaringsgrunnlag. For å oppnå̊ dette er vi aktivt til stede med barna i leken og vi bruker både naturen og innholdet i barnehagens rom til motorisk utvikling, sanse stimulering, undring, bygging av sosial kompetanse og tverrfaglig læring gjennom lek, turer, samtaler og aktiviteter.

For å utvide vårt sosiale nettverk har vi også̊ to venne-familiebarnehager, Treklossen og Ole-Brumm.

Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang